یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

سارقان خشن ۱۶ خانه را خالی کردند و میلیاردها تومان به جیب زدند.

سرقت

آنها كه در جريان سرقت‌هايشان 3 موتور‌سوار را هم ‏خفت كرده و با شمشير آنها را زخمي كرده بودند در آخرين سرقت، يك برگه جريمه خودرو جا گذاشتند و ‏همين كار دستشان داد. ‏ مدتي قبل مردي به اداره پليس رفت و اعلام كرد كه سارقان به خانه اش دستبرد زده اند.

وي در ‏توضيح ماجرا گفت: به خانه يكي از بستگانمان رفته بوديم و وقتي برگشتيم ناباورانه با خانه‌اي به‌هم ‏ريخته روبه رو شديم. دزدان از طريق بالكن و تخريب پنجره وارد خانه ام شده و تمام طلاو جواهرات همسر و دخترانم، ارز و ديگر اموال باارزش خانه ام كه حدود 300 ميليون تومان ارزش داشت را به سرقت برده اند.‏ با ثبت اين شكايت ، تحقيقات با دستورقاضي عموزاد بازپرس دادسراي ويژه سرقت كليد خورد.

همچنان كه بررسي ها ادامه داشت ‏چندين شكايت مشابه ديگر پيش روي تيم پليس قرار گرفت كه نشان مي داد اعضاي باندي به صورت سريالي به خانه ها در ‏مناطق غرب و مركز تهران دستبرد مي زنند. در چنين شرايطي ماموران از طريق دوربين هاي ‏مداربسته اطراف ساختمان ها موفق به شناسايي موتور سيكلت سارقان شدند.تيم تحقيق در مرحله بعد به بررسي شماره پلاك ‏موتور و شناسايي صاحب آن پرداختند كه اين‌بار راز خفت گيري دزدان خشن فاش شد.

آنها در تاريكي شب و در مناطق خلوت ،‌3 ‏موتور سوار را طعمه قرار داده و با حمله به سمت آنها دست به خفت گيري زده بودند. سارقان با ضربات شمشير ، طعمه ‏هاي خود را به شدت زخمي كردند تا موتورشان را سرقت كنند. شدت اين ضربات به حدي بود كه يكي از موتورسواران از ناحيه ‏مچ دست فلج شد. ‏

اين نشان مي داد كه ماموران با يك گروه مخوف روبه رو هستند و آنها آنقدر حرفه‌اي عمل مي‌كردند تا ردي از خود به جا ‏نگذارند اما در شانزدهمين سرقت كار دست خودشان دادند.دزدان كه براي سرقت راهي خانه اي در غرب تهران شده و بيش از ‏‏200 ميليون تومان اموال باارزش را سرقت كرده بودند ، برگه جريمه خودرويي كه متعلق به يكي از سارقان بود را بي‌آنكه ‏خودشان متوجه شوند در محل جا گذاشتند و ماموران از اين طريق ردپاي اين گروه مخوف را شناسايي كردند. هر 3 عضو اين ‏باند كه سابقه دار هستند و بارها به زندان رفته‌اند دستگير شدند و در بازجويي ها به 3 سرقت موتورسيكلت با زخمي‌كردن طعمه ‏هايشان و دستبرد به 16 خانه اقرار كردند. ‏

به گزارش همشهري ، متهمان اقرار كردند كه در سرقت ها بيش از يك ميلياردتومان پول به جيب زدند و پس از آن با قرار قانوني ‏در اختيار ماموران پليس آگاهي تهران قرار گرفتند.

کد خبر 364871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha